14 Eylül 2011 Çarşamba

KUZEY BATI AVRUPA - 2 HAFTALIK GEZİ REHBERİ

Eşimin ailesi iki haftalık bir gezi için Avrupa'nın kuzeyine gidiyorlar. Benden bir gezi rehberi çıkarmamı istediler. Köln havaalanında kiralanacak araba ile başlayacak gezi, 15 gün sonra yine aynı yerde son bulacak. Olabildiğince çok yer gezmelerini sağlamak için alternatifli bir rehber hazırlıyorum. Vakit kalmaz veya çok yorulurlarsa bazı kısımları kesip atabilecekleri şekilde bir plan yapıyorum. Bu plan sürecini burada da paylaşmak istedim. Aynı amaçla Avrupa'ya gideceklere de yardımcı olabilir diye düşünüyorum.

Burada gezinin ana hatlarını paylaşacağım. Sözü geçen yerleri ise ayrıntılı olarak o şehirlere ayrılmış sayfalarda anlatacağım (şehrin isminin üstüne tıklarsanız o sayfaya direk olarak gidebilirsiniz). Böylece büyük bir laf kalabalığının önüne geçebileceğime inanıyorum. Gezmediğim yerleri de okuduklarım kadarıyla anlatacağım için konu ile ilgili fikir ve tavsiyelerinize her zaman açığım.

Gezimiz Köln'de başlıyor (10 Kasım). Köln'ün önemli mekanlarını gezdikten sonra 3 saatlik bir araba yolculuğu ile Bremen'e varıyoruz. Burada yakın akrabalar olduğundan iki günlük bir konaklama olacak. Akrabalar ile gezilebilir mi bilmiyorum ama yine de Bremen'de görülmeye değer yerleri az da olsa belirttim.

Bremen'den sabah erken saatlerinde 3,5 saatlik bir araba yolculuğu ile Amsterdam'a geçiyoruz (13 Kasım). Burada iki gece konaklamalı iki günlük bir gezimiz olacak. İlk gün Amsterdam'ın önemli yerlerini, ikinci gün ise Benelux turlarında ekstra olan Grand Holland/ Büyük Hollanda turunda bulunan yerleri geziyoruz. Bu turda Marken-Volendam, Den Haag, Delft, Rotterdam ve Maturdam gezileri bulunuyor. Eğer yorucu olacağı düşünülürse ikinci gün de Amsterdam'da geçirilebilir.

15 Kasım sabahı erkenden Brugge için yola çıkıyoruz. Muhteşem Belçika şehrini bir gün gezdikten sonra Brüksel'e varıp konaklanılacak otele yerleşiyoruz. Brüksel gezi için küçük olanaklar sağlayan bir şehir olduğu için yerleşme sonrası akşam saatlerinde gezilebilir ya da gezi işini ertesi güne bırakarak dinlenilebilir. 16 Kasım günü de Brüksel'i geziyor ve yine burada konaklıyoruz.

17 Kasım sabahı erkenden Lüksemburg'a yola çıkıyoruz. Yarım gün bu şehri gezdikten sonra önce Metz, daha sonra da Nancy'e uğrayarak bu gece konaklayacağımız Strasburg'a varıyoruz.

18 Kasım günü sabahtan Strasbourg'u geziyoruz.Vakit kalırsa akşam bir iki saatliğine Colmar'a da uğranabilir. Bu gece de Strasburg'da otelde konaklıyoruz. Gezinin bundan sonraki kısmı Almanya sınırları içinde devam edecek.

İlk durak Baden-Baden. Arzuya göre Baden-Baden yerine İsviçre'nin harika Zürih şehrini de gezebiliriz. Burayı gezdikten sonra Ausburg'a uğruyor ve 19-20-21 Kasım geceleri konaklanılacak Münih'e varıyoruz. 20 Kasım günü Münih'i geziyoruz. 21 Kasım günü Neuschweistein kalesini geziyoruz. Ertesi gün erkenden kalkıp 1,5 saat yakında olan Avusturya'nın güzel şehri Salzburg'a uğruyoruz (yorulma seviyesi göz önünde bulundurularak bu kısım da çıkartılabilir). Salzburg'da kısa bir gezintiden sonra Nürnberg'e ve Würzburg'a uğrayarak Frankfurt'a varıyoruz. 22 Kasım ve 23 Kasım günlerini burada konaklayarak geçiriyoruz. 24 Kasım sabahı ise Köln' hareket ediyoruz.